Pielucha rządzi rynkiem higieny
Wyceniany na ponad 1,5 mld zł polski rynek kosmetyków dla dzieci ma swoją specyfikę. Anita błaszczak
O ile w kosmetykach dla dorosłych najważniejsza jest pielęgnacja twarzy, o tyle na rynku dzieci, w tym szczególnie niemowląt, króluje zupełnie inna część ciała. Według firmy badawczej PMR same pieluchy jednorazowe – będące główną kategorią tego rynku – decydują aż o 60 proc. jego wartości. Do tego dochodzą nawilżane chusteczki, kremy, oliwki i zasypki, które mają uchronić przed odparzeniem i wysypkami miejsca zakryte pampersem. Bo Pampers – flagowa dziecięca marka koncernu Procter & Gamble – stała się w Polsce nazwą własną jednorazowych pieluch.
Działająca od 1994 r. fabryka pampersów na warszawskim Targówku zaopatruje dzieci w 46 krajach. – To jedna z trzech największych fabryk pieluszek Pampers spośród ponad 30 fabryk na świecie – zaznacza Mariola Mirek, menedżer ds. komunikacji firmy.
Krajowym konkurentem globalnego giganta jest toruńska spółka...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta