Soczki, musy, kaszki i herbatki warte fortunę
Producentom artykułów spożywczych co roku rodzi się ponad 380 tys. nowych małych klientów.
Rynek żywności dla dzieci jest wart miliard złotych rocznie – wynika z ubiegłorocznego raportu firmy badawczej PMR. Zdaniem analityków ten rynek będzie nadal rósł, nawet szybciej niż cały rynek żywności w ogóle.
Wśród producentów panują dziś pozytywne nastroje. Ożywienie gospodarcze i program 500+ skierowały większą falę gotówki do kieszeni klientów, po kilku latach spadków wzrósł też przyrost naturalny. Według GUS w ubiegłym roku urodziło się 382 tys. dzieci, o 13 tys. więcej niż rok wcześniej. 500+ przyniosło nie tylko ożywienie, ale też zmianę popytu. – Ożywienie pod wpływem transferów jest ewidentne, konsumenci zaczęli sięgać po produkty wyższej jakości – twierdzi prof. Krystyna Świetlik z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
Żywność dla dzieci dzieli się na kilka segmentów. W...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta