Ile nauki w biznesie? Za mało
Mimo wysokiego potencjału intelektualnego naukowców polskie uniwersytety i ich pracownicy mają niewielki wkład w rozwój innowacyjności – wynika z raportu DELab UW. michał duszczyk
W Polsce brakuje efektywnych narzędzi komercjalizacji wyników prac badawczo-rozwojowych. Zdaniem ekspertów lukę w transferze technologii powinny wypełnić spółki, w których zarządach i radach nadzorczych zasiadają naukowcy. To ułatwiłoby przepływ technologii z uniwersytetów i instytutów badawczych do przedsiębiorstw produkcyjnych. Problem w tym, że przedsiębiorczość akademicka dziś kuleje. I to bardzo.
Klucz do poprawy konkurencyjności
„Rzeczpospolita" dotarła do najnowszego raportu DELab, instytutu utworzonego przez naukowców z Uniwersytetu Warszawskiego przy wsparciu koncernu Google. Z raportu wynika, że w Polsce są zaledwie cztery firmy akademickie, które prowadzą badania, patentują i jednocześnie komercjalizują. Jak ustaliliśmy, to spółki Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Centrum Techniki Morskiej, Siled (branża oświetleniowa), DGT (branża telekomunikacyjna)...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta