Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pod znakiem supermarketu

29 marca 1997 | Styl życia | AF

Niemcy nie wierzą już, że Bóg jest sędzią. Coraz częściej oskarżają Go o niesprawiedliwość.

Pod znakiem supermarketu

W Polsce nadal, jak pokazują badania socjologiczne, Wielkanoc traktowana jest przede wszystkim jako święto religijne. Tłumy wiernych nadal odwiedzają kościoły w Wielki Czwartek, Piątek i Sobotę. Nie spada też liczebność osób uczestniczących w niedzielnej rezurekcji. W niektórych krajach zachodnich od lat widoczna jest tendencja do komercjalizacji świąt. Coraz większa grupa o sób traktuje okres Wielkiejnocy jako urlop, okazję do wyjazdu i odpoczynku. Procesowi temu towarzyszy przemiana mentalności i zeświecczenie symboli religijnych. Dotyczy to krajów protestanckich i w nieco mniejszym stopniu katolickich. Dwa przykłady -- Niemiec i Danii -- dobrze obrazują to zjawisko.

Symbolem niemieckiej Wielkanocy jest zając siedzący nastercie jajek. Niemcy oddawna zastanawiają się, dlaczego zając w tym kraju znosi jajka, i wciąż nie znajdują odpowiedzi. Uczeni ludzie mówią, żetradycja tasięga czasów przedchrześcijańskich.

Świętosupermarketów

A comają wspólnego pisanki i zajączki ze zmartwychwstaniem Chrystusa? Coraz mniej jest dzieci i nastolatków, które zastanawiają się nad tajemnicą zmartwychwstania. Tak jak Boże Narodzenie, również Wielkanoc zamieniła się w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1036

Spis treści
Zamów abonament