Hybrydowe serce z Polski
Inwestycje w produkcję nowych generacji silników będą przyciągać do Polski kolejnych inwestorów – poddostawców oraz firmy z sektora R&D.
Adam woźniak
Nowa inwestycja Toyoty w produkcję silnika do napędów hybrydowych powiększy łączne nakłady japońskiego koncernu w Polsce do blisko 4,5 mld zł. Przedsięwzięcie przyniesie także wzrost zatrudnienia, co już potwierdzają przedstawiciele Toyoty. O ile – tego jeszcze nie wiadomo. Ale według Dariusza Mikołajczaka, dyrektora fabryki Toyoty w Jelczu-Laskowicach, zastosowanie najnowszych technologii ma otworzyć nowe możliwości zarówno dla pracowników, jak i dostawców. – Aby sprostać nowym wyzwaniom, będziemy wzmacniać nasz zespół o nowych inżynierów i pracowników produkcji – zapowiada Mikołajczak.
Nowy 1,5-litrowy silnik oparty na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture) znajdzie się w modelach Toyoty, które zaczną się pojawiać w sprzedaży od 2020 roku. Produkowana w Polsce nowa jednostka napędowa ma zwiększyć konkurencyjność Toyoty na rynku europejskim. Rok wcześniej fabryka w Jelczu-Laskowicach rozpocznie produkcję zupełnie nowego 2-litrowego silnika benzynowego. Ma on uzupełnić ofertę jednostek napędowych marki przeznaczonych dla aut, które będą produkowane w Europie w następnych latach. Natomiast produkcja benzynowego silnika o pojemności 1,5 litra już ruszyła w pierwszej połowie tego roku.
Szansa dla dostawców
Japoński koncern stawia jednak przede...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta