Budowa A1 będzie ciężka dla kierowców
Na A1 pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a Częstochową będą po trzy pasy ruchu. Prace budowlane mają być prowadzone bez zamykania trasy.
Po latach oczekiwań wreszcie przybliżyło się rozpoczęcie budowy brakującego odcinka autostrady A1. W grudniu 2017 r. w siedzibie łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otwarte zostały oferty na projekt i budowę trasy od węzła Tuszyn do granicy z województwem śląskim. Zainteresowanych inwestycją jest siedem firm z Polski i zagranicy. 10 z 13 złożonych ofert (w tym jednej oferty na wszystkie cztery części) mieści się w kwocie 2,49 mld zł, jaką GDDKiA zamierza przeznaczyć na realizację przedsięwzięcia. Pozostałe są wyższe. – Przewidywany termin podpisania umowy z wykonawcami to przełom zimy i wiosny 2018 roku – informuje Maciej Zalewski z łódzkiego oddziału GDDKiA.
64-kilometrowa trasa przebiegająca przez teren województwa łódzkiego została podzielona na cztery fragmenty. Pierwszym jest odcinek A od węzła Tuszyn (bez węzła) do węzła Bełchatów (z węzłem) o długości prawie 16 km. Kolejne odcinki to: odcinek B od węzła Bełchatów do węzła Kamieńsk (z węzłem) o długości 24 km; odcinek C od węzła Kamieńsk do węzła...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta