2018: rok utrudnień na torach
Na liniach kolejowych przebiegających przez Wielkopolskę bieżący rok będzie stał pod znakiem kontynuacji rozpoczętych wielomilionowych inwestycji.
Jacek Łakomy
Dla wielu pasażerów oznacza to, że jeszcze przez jakiś czas – zanim skończą się remonty i czas jazdy się skróci – będą musieli liczyć się z utrudnieniami w podróży. W końcu – coś za coś.
Infrastruktura transportowa w Wielkopolsce zmienia się za sprawą gigantycznych nakładów – głównie dzięki pieniądzom z funduszy Unii Europejskiej. Niemal 80 proc. środków przeznaczonych na warte ok. 5,5 mld zł inwestycje na ponad 400 km linii kolejowych z Poznania do Warszawy, Wrocławia i Szczecina pochodzi z dofinansowania w ramach unijnego instrumentu „Łącząc Europę". Ponad 420 mln zł Unia dołoży w ramach WRPO 2014+ do modernizacji linii kolejowej z Poznania do Piły.
Krok na wschód
Do tej pory pasażerowie najbardziej dotkliwie odczuwają modernizację trasy E20 Warszawa–Poznań na odcinku Sochaczew–Swarzędz. To dokończenie projektu realizowanego w latach 90. ubiegłego wieku. Modernizacją objętych jest 365 km torów, 659 km sieci trakcyjnej, 134 obiekty inżynieryjne, 17 przejazdów kolejowo-drogowych, 18 peronów na dziewięciu stacjach i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta