Automatyzacja zatacza coraz szersze kręgi
Nowe podejście do procesów biznesowych pozwala na znaczne zmniejszenie kosztów pracy.
Barbara Mejssner
Coraz więcej czynności przejmuje od człowieka oprogramowanie działające jak robot, czyli Robotic Process Automation (RPA). Według raportu McKinsey Global w 2017 roku już niemal połowa czasu pracy na świecie – dla Polski było to 49 proc. – została zautomatyzowana.
Procesami, które doskonale nadają się do automatyzacji, są te powtarzalne, wykonywane według określonych schematów. Przedsiębiorstwa, których przychody przekraczają 1 mld euro rocznie, zwykle wdrażają RPA w celu obsługi procesów finansowo-księgowych i kadrowych. Firmy o przychodach poniżej 1 mld euro rocznie – także w obsłudze klientów, np. do weryfikowania ich tożsamości. W sektorze finansowym RPA może też monitorować transakcje finansowe i zapobiegać oszustwom poprzez identyfikację wzorców zachowań, które wskazują na nieuczciwe działania.
Jakie korzyści z automatyzacji odnoszą firmy, a jaki wpływ ma ona na samych pracowników? Implementacja RPA oznacza dla przedsiębiorstw przede wszystkim duże oszczędności.
Według...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta