Nowe technologie pozwalają rekrutować pracowników szybciej i lepiej
Pracodawcy zaczynają szukać sposobów, by bardziej efektywnie poszukiwać pracowników.
Rz: Portale rekrutacyjne, które przed laty odebrały rynek ogłoszeń o pracę gazetom, są teraz uważane za głównego gracza w rekrutacji. Pojawiają się jednak opinie, że i one są już przestarzałym medium. Zgadzacie się z nimi, skoro Kariera.pl też jest zaliczana do takich portali?
Piotr Adamczyk: My określamy siebie jako firmę marketingu rekrutacyjnego. A z tymi opiniami w pełni się zgadzam, choć problem nie polega na tym, że portale są przestarzałe. Przestarzała jest komunikacja, którą oferują. Firmy muszą stać się aktywne, a nie powielać pasywne działania. Od lat wysyłają stale ten sam komunikat: jeśli jesteś pracodawcą i chcesz znaleźć pracownika, to podaj miasto i wymagane kompetencje. W rezultacie mamy standardowe ogłoszenia, że międzynarodowa organizacja poszukuje określonych kandydatów z wymienionymi poniżej kompetencjami. Natomiast kandydaci nie chcą już takiego suchego przekazu – chcą wiedzieć, co to będzie za praca – co tam będę robić, z kim będą pracować. Stąd też bierze się popularność rekomendacji; polecając pracę znajomym, ludzie swoim językiem przekazują te informacje, które są wartościowe dla kandydata.
Jednak pracodawcy i łowcy głów starają się już, by ich ogłoszenia były bardziej atrakcyjne. Mamy więc „dynamiczne firmy", które obiecują „ciekawe wyzwania" i wyliczają całą listę pracowniczych benefitów. To też nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta