Rynek wynajmu aut na minuty mocno przyspieszy
transport | W polskiej branży car sharingu przybywa operatorów, którzy chcą postawić na auta elektryczne. adam woźniak
W dynamicznie rosnącej branży wynajmu aut na minuty przybył kolejny operator. W środę w Warszawie usługę car sharingu uruchomiła kontrolowana przez koncern RWE spółka Innogy Polska. Na razie przedsięwzięcie ma charakter testowy i mocno ograniczony: wynajmowanych jest tylko pięć samochodów elektrycznych. Będą jeździć do końca marca. Potem spółka ma analizować wyniki testu. – Zakładamy, że do końca tego roku można byłoby ruszyć z finalną usługą na terenie Warszawy – mówi Jakub Zajdel z biura prasowego Innogy.
Ostateczna decyzja o jej komercyjnym uruchomieniu będzie jednak zależeć nie tylko od popytu, ale także od kosztów operatora: obsługi, likwidacji ewentualnych szkód, dostępności samochodów. Obecnie Innogy oferuje dwie sztuki BMW i3 oraz po jednym egzemplarzu Hyundai Ioniq, Nissana Leaf oraz Renault ZOE. Stawki wynajmu uzależnione są od klasy auta. W przypadku Nissana i Renault to 60 groszy za minutę i dodatkowo 80 groszy za każdy przejechany kilometr, natomiast Hyundai oraz BMW kosztują 1 zł za minutę i tyle samo za kilometr.
Przybywa elektryków...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta