Firmy więcej wydają na sport
Marketing | Branże energetyczna, paliwowa i chemiczna mają największy udział we wspieraniu różnych dyscyplin. Tomasz Furman
W ubiegłym roku wartość rynku sponsoringu sportowego w Polsce wzrosła o 4,6 proc. Tym samym wyniosła 870,7 mln zł. Pieniądze przeznaczane na sport cały czas trafiają przede wszystkim do klubów sportowych. Otrzymały one aż 55 proc. wszystkich środków. Około jednej piątej sponsoringowych wydatków trafiła do związków sportowych, a po kilka procent na sportowe wydarzenia, ligi i obiekty oraz programy własne i na sponsoring indywidualny.
Rynek będzie rósł
Z najnowszego raportu pt. „Rynek sponsoringu sportowego w Polsce" firmy Sponsoring Insight wynika też, że tradycyjnie już najwięcej pieniędzy na różne dyscypliny przeznaczają kolejno branże: energetyczna (18,7 proc.), paliwowa (16,7 proc.) i chemiczna (7,1 proc.). – Ich wydatki są mniej więcej na stałym poziomie. Przy rosnącym rynku oznacza to jednak spadek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta