Małe lokale z dobrym adresem bardzo pożądane
Udostępnianie lokali nieznanym, niszowym artystom, projektantom, producentom czy kucharzom, pozwala wyróżnić się na tle konkurencji.
O powierzchnie komercyjne, jak mówi Andrzej Brochocki z kancelarii Brochocki Nieruchomości, coraz częściej pytają najemcy z branży usługowo-gastronomicznej, prowadzący m.in. restauracje, bary, sklepy alkoholowo-spożywcze, gabinety spa i medycyny estetycznej. – Najemcy gastronomiczni poszukują małych, 80- 150-metrowych lokali – mówi Brochocki. – Znacznie większe są salony spa. Ta dziedzina bardzo szybko się rozwija. W Warszawie tego typu miejsca rosną jak grzyby po deszczu – opowiada.
Dla artysty i kucharza
Część powierzchni jest potrzebna najemcom tylko na określony czas, na przykład na lato. – Rynek lokali sezonowych dynamicznie się rozwija. Oferuje krótkoterminowy wynajem zazwyczaj wykończonego już przez właściciela lokalu handlowego albo gastronomicznego – mówi Anna Hofman, ekspert działu powierzchni handlowych w firmie doradczej Cushman & Wakefield.
Dodaje, że właścicielom nieruchomości w niektórych lokalizacjach trudno czasem znaleźć najemców na długi czas. Krótkoterminowe umowy najmu to dla nich najlepsze wyjście. – Rotacja najemców pozwala na przetestowanie różnych branż i marek. Biorąc pod uwagę zainteresowanie kupujących i osiągane obroty, umożliwia właścicielowi znalezienie optymalnego dla danej lokalizacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta