Większe statki w małych portach
infrastruktura | Nowe tory wodne powstaną do portów w Policach i Stepnicy. To kolejne po Szczecinie i Świnoujściu morskie porty Pomorza Zachodniego, które będą mogły zwiększyć liczbę przeładunków. Tym razem to inwestycja regionalna, a nie rządowa. Michał Stankiewicz
Stepnica, czyli mniejszy z portów, leży na wschodnim brzegu Roztoki Odrzańskiej, będącej częścią Zalewu Szczecińskiego. Może przyjmować jednostki o zanurzeniu do 3,5 m, długości 115 m i szerokości 13,5 m. Są to zarówno statki morskie, jak i barki rzeczne. Formalnie jest portem morskim zarządzanym przez Wiktoria Port sp. z o.o. specjalizującym się w przeładunku ziarna i nasion rolniczych. Można tutaj przeładowywać także drewno i nawozy.
W 2015 roku w porcie rozpoczęto budowę elewatora zbożowego o pojemności 12 tys. t, dzięki czemu jego roczne możliwości przeładunkowe mają sięgnąć 300 tys. t. W ciągu ostatnich lat poprawiono infrastrukturę dojazdową, teraz czas na poprawę dostępności dla statków, na którą pieniądze będą pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Zachodniopomorskiego. Zmiany na wodnym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta