Kto teraz zarobi na reklamie piwa
Ograniczenie reklamy w TV ma zmniejszyć konsumpcję złotego trunku. Ale rynek nie znosi próżni i potężne budżety browarów trafią do innych mediów.
Aleksandra Ptak
Ministerstwo Zdrowia twierdzi, że planowane ograniczenie czasu emisji reklam piwa w TV (mają być dozwolone dopiero po 23.) nie wpłynie negatywnie na budżety nadawców telewizyjnych. Nie zgadza się z tym nawet Telewizja Polska, która browarom zawdzięcza 3 proc. swoich przychodów reklamowych i obawia się, że nie znajdzie łatwo nowych klientów. Dziś reklamy piwa pojawiają się przy programach emitowanych od godz. 20 do 6 rano. Chętnie przed meczami piłkarskimi, reklamodawcy celują bowiem w męską publiczność.
Jak niemal pewne zmniejszenie kwoty 112 mln...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta