Więcej reklamy niż literatury
Po znakomitych powieściach Jeffrey Eugenides powraca z rozczarowująco skromnym zbiorem opowiadań. Właśnie ukazał się tom „Nowy dowód".
Amerykański pisarz o grecko-irlandzkich korzeniach zawsze każe na siebie długo czekać. Średnio co dziewięć lat ukazywały się jego wcześniejsze powieści. Był to jednak odstęp uzasadniony przede wszystkim jakością kolejnych premier.
W 1999 roku debiutował „Przekleństwami niewinności", dramatyczną historią pięciu sióstr Lisbon, które – jak gdyby były zahipnotyzowane – jedna po drugiej popełniają samobójstwo. Popularności debiutanckiej powieści przysporzyła filmowa adaptacja, która z kolei była pełnometrażowym debiutem 28-letniej wówczas Sophii Coppoli, córki Francisa Forda, twórcy słynnego „Ojca chrzestnego" i „Czasu apokalipsy".
Eugenides, a za nim Sophia Coppola, nakreślili historię młodych dziewcząt wychowywanych w surowym rygorze konserwatywnej rodziny i otaczającej jej społeczności. Debiutującemu pisarzowi (miał wówczas 33 lata) udało się uchwycić młodzieńczą melancholię i smutek, a jednocześnie opowiedział o instynktownej potrzebie buntu u młodych ludzi. Tym silniejszej, im silniejszy jest gorset...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta