Nadchodzą trudne czasy dla linii lotniczych
transport | Drożeje paliwo. Dla przewoźników to poważny problem. danuta walewska
Za baryłkę kerosenu lotniczego 28 maja trzeba było zapłacić 94 dol. Tymczasem według prognozy Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) średnia cena tego paliwa miała wynieść ok. 60 dol. IATA było zbyt optymistyczne: już teraz linie lotnicze na świecie mają świadomość, że tylko za pięć miesięcy 2018 r. ich rachunek za samo paliwo będzie większy o ok 40 mln dol.
W niektórych przypadkach paliwo stanowi nawet połowę kosztów linii lotniczych. Dlatego wzrost jego cen przekłada się bezpośrednio na wzrost kosztów przewoźników, którzy chociaż częściowo będą chcieli skompensować to sobie wyższymi cenami biletów.
Mniej promocji
Co to znaczy dla pasażerów? To, że linie lotnicze naprawdę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta