Dlaczego przedsiębiorca e-commerce musi mieć dobry regulamin
Regulamin sklepu internetowego jest najważniejszym dokumentem prawnym każdego serwisu lub sklepu internetowego. Stanowi on swego rodzaju wzorzec umowny, będący zbiorem praw i obowiązków zarówno klienta sklepu, jak i przedsiębiorcy prowadzącego e-działalność.
Pomimo tego, że rynek e-commerce rozwija się dynamicznie, nadal wielu przedsiębiorców w ogóle nie ma regulaminu albo zapomina o konieczności przystosowania go do nieustannie zmieniających się regulacji prawnych i specyfiki konkretnej działalności internetowej. Tymczasem prawidłowo sformułowany regulamin jest podstawą funkcjonowania e-działalności. Pomaga też uniknąć szeregu nieprzyjemnych konsekwencji w relacjach tak z klientem, jak i z organami państwa.
Wymóg sporządzenia regulaminu nie odnosi się do całej działalności e-commerce (art. 8 ust. 1 u.s.u.d.e. – ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną). Jak wynika z ustawy, jedynie podmioty świadczące usługi drogą elektroniczną są zobligowane do sporządzenia oraz udostępnienia regulaminu świadczenia usługi przed zawarciem umowy o świadczenie takich usług. Usługobiorca nie jest związany tymi postanowieniami regulaminu, które nie zostały mu udostępnione we wskazany sposób. Przykładem usługi elektronicznej jest np. sprzedaż biletów na wydarzenia kulturalne – jest ona w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej.
Pozostali przedsiębiorcy e-commerce, czyli przede wszystkim sprzedawcy, jeżeli...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta