Polski port rośnie najszybciej w Europie
logistyka | Gdański terminal kontenerowy DCT zwiększył w I kw. przeładunki o prawie połowę. Dzięki jego rozbudowie Polska uniezależni się od portów Morza Północnego i rozwinie transport intermodalny.Adam woźniak
Wśród 20 największych portów kontenerowych w Europie najwyższy, przeszło 47-procentowy wzrost przeładunków miał w pierwszym kwartale 2018 r. gdański głębokowodny terminal DCT (Deepwater Container Terminal). Jest on obecnie największym tego typu portem na Bałtyku i zarazem szansą na zwiększenie znaczenia w kraju wciąż niedocenianego transportu intermodalnego. A dzięki dalszej rozbudowie – okazją do uniezależnienia się Polski od portów Morza Północnego.
W okresie styczeń–marzec 2018 r. DCT przeładował prawie 471,6 tys. kontenerów (standardowych, 20-stopowych). W tym samym czasie rok wcześniej – 324,8 tys. Także ubiegły rok okazał się dla terminala bardzo dobry: przez port przeszło prawie 1,6 mln kontenerów w porównaniu z niespełna 1,3 mln w roku 2016. – Ten wynik sprawił, że staliśmy się 16. terminalem kontenerowym w Europie i 93. na świecie. Jeśli obecna dynamika wzrostu zostanie utrzymana, ten wynik jeszcze się poprawi – mówi „Rzeczpospolitej" Adam Żołnowski, wiceprezes ds. finansowych DCT Gdańsk.
Hub na Bałtyku
Przeładunki rosną, bo gdański terminal w ub. roku uruchomił drugie nabrzeże pozwalające na zwiększenie dotychczasowych możliwości...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta