Sprzedaż za złotówkę jest przychodem firmy
MARKETING | Podstawą opodatkowania jest kwota należna i nie ma znaczenia, że przedsiębiorca oferuje towar za symboliczną kwotę.
Zdaniem organów skarbowych stosowanie rabatów jest dozwolone pod warunkiem, że działania te nie prowadzą do unikania opodatkowania. Stosowanie promocji cenowych i sprzedawanie produktów znacznie poniżej ich wartości rynkowej powinno więc mieć uzasadnienie ekonomiczne i prowadzić do osiągania zysków z prowadzonej działalności gospodarczej. Mimo działań marketingowych przedsiębiorca nie ma jednak pewności, że zmobilizuje w ten sposób klienta do zakupu produktów w jego firmie. Udzielenie rabatu nie gwarantuje mu zatem osiągania przychodów. Jak je zatem rozliczyć?
Przykład
Od czerwca b.r. spółka A prowadzi działalność gospodarczą w zakresie handlu kosmetykami. W celu zachęcania klientów do zakupu towarów chce im zaproponować produkt w cenie 1 zł, pod warunkiem, że klient najpierw kupi kosmetyk za 120 zł....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta