Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sprzedaż za złotówkę jest przychodem firmy

13 sierpnia 2018 | Podatki i księgowość | Lidia Rubińska Krzysztof Wiesław Żukowski

MARKETING | Podstawą opodatkowania jest kwota należna i nie ma znaczenia, że przedsiębiorca oferuje towar 
za symboliczną kwotę.

Zdaniem organów skarbowych stosowanie rabatów jest dozwolone pod warunkiem, że działania te nie prowadzą do unikania opodatkowania. Stosowanie promocji cenowych i sprzedawanie produktów znacznie poniżej ich wartości rynkowej powinno więc mieć uzasadnienie ekonomiczne i prowadzić do osiągania zysków z prowadzonej działalności gospodarczej. Mimo działań marketingowych przedsiębiorca nie ma jednak pewności, że zmobilizuje w ten sposób klienta do zakupu produktów w jego firmie. Udzielenie rabatu nie gwarantuje mu zatem osiągania przychodów. Jak je zatem rozliczyć?

Przykład

Od czerwca b.r. spółka A prowadzi działalność gospodarczą w zakresie handlu kosmetykami. W celu zachęcania klientów do zakupu towarów chce im zaproponować produkt w cenie 1 zł, pod warunkiem, że klient najpierw kupi kosmetyk za 120 zł....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11127

Wydanie: 11127

Spis treści

Monitor wolnej przedsiębiorczości

Zamów abonament