Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dowiemy się, o wpisie do rejestru

21 września 2018 | Prawo | RK

Gmina poinformuje właściciela, że chce wpisać nieruchomość do gminnej ewidencji zabytków.

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego pracuje nad zmianami do przepisów o ochronie zabytków. Proponuje, by informować właściciela nieruchomości o wpisie do wojewódzkiej lub gminnej ewidencji zabytków. W pierwszym wypadku obowiązek ten będzie ciążył na wójcie (burmistrzu, prezydencie miasta), w drugim zaś na wojewódzkim konserwatorze zabytków.

Dziś przepisy nie przewidują ochrony prawnej dla właściciela kwestionującego wpis do ewidencji. Rzecznik praw obywatelskich od 2012 r. wielokrotnie zwracał się w tej sprawie do kolejnych ministrów kultury. ©℗

Wydanie: 11160

Wydanie: 11160

Spis treści
Zamów abonament