Targi to budowanie prestiżu, marki i wiarygodności
Rozmowa | Beata Kozyra, prezes zarządu Polskiej Izby Przemysłu Targowego
Jakie znaczenie mają targi dla biznesu?
Beata Kozyra: Ogromne, chociaż w Polsce wciąż niedoceniane. Polscy przedsiębiorcy coraz chętniej biorą udział w targach w kraju i za granicą, choć prawdopodobnie ich wiedza na temat różnorodnych funkcji, jakie pełnią targi w biznesie, jest wciąż niewystarczająca. Firmy z głównych rynków europejskich czy z USA są bardziej świadome roli targów w rozwoju swojego biznesu. Według ostatnich badań „AUMA MesseTrend" na zlecenie AUMA - Niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego, liczba wystawców i wielkość powierzchni wynajętej wystawcom na targach w Niemczech rosną systematycznie co roku o 2-3 proc. Co więcej, ponad trzy czwarte badanych wystawców przewiduje wzrost znaczenia targów dla firm w następnych latach. W Polsce przedsiębiorcy rzadziej z nich korzystają, głównie z powodu braku świadomości, jakie niosą korzyści, oraz kwestii finansowych.
Dlaczego firmy powinny brać udział w targach?
W wielu środowiskach biznesowych pokutuje nieaktualna już opinia, że targi to jedynie narzędzie marketingu i sprzedaży. Dzisiaj zawężanie się jedynie do tych aspektów działalności przedsiębiorstwa jest tworzeniem szablonów i ograniczeń. Targi to przestrzeń dla spotkań z ludźmi, klientami, partnerami, kontrahentami, konkurencją. To nie tylko miejsce prezentacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta