Kupujemy droższy sprzęt AGD
handel | Choć sprzedaż lodówek, pralek, czy zmywarek pod względem ilościowym utrzymuje się na stabilnym poziomie, to Polacy wydają coraz więcej na te urządzenia. michał duszczyk
Wart ponad 6 mld zł rynek AGD od dekady nieprzerwanie rośnie o 7–8 proc. rocznie. Producenci nie ukrywają, że nie ma imponujących wzrostów ilościowych (poza segmentem zmywarek i suszarek), wskazują natomiast na zauważalną dynamikę pod względem wartościowym. Jak wynika z najnowszych danych, do których dotarła „Rzeczpospolita", kupujemy coraz droższe i bardziej zaawansowane urządzenia. Przykładem może być technologia no frost w segmencie lodówek. Jeszcze 11 lat temu stanowiła ona ledwie 2 proc. rynku, a dziś zdominowała go aż w 80 proc.
Piotr Stelmachów, Head of Consumer Electronics Division w Samsung Electronics Polska, przekonuje, że lubimy innowacje w AGD, a efekt programu 500+ pozwala nam realizować zakupy.
Chętniej sięgamy do wyższej półki
Niewielu Polaków stać na lodówkę za 15 tys. zł. Dane wskazują, że AGD premium kupuje około 5 proc. z nas. Sprzedaż drogiej, ale zaawansowanej technologicznie lodówki Family Hub Sumsunga sięga kilkudziesięciu urządzeń tygodniowo. Masowy klient wciąż na lodówki przeznacza średnio ok. 2 tys. zł. Widać jednak zmiany.
– Jako klienci jesteśmy gotowi na zaawansowane, nowatorskie rozwiązania, a przy tym jesteśmy wyczuleni na cenę i nie kupujemy pod wpływem emocji. Tzw. inteligencja zakupowa Polaków jest na najwyższym poziomie w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta