Tak łatwo już nie ulegamy
Okres przedświąteczny to czas największych żniw sprzedawców. Wykorzystują oni wiele sztuczek, by wyciągnąć pieniądze z kieszeni klientów. Jedną z nich są promocje. Coraz więcej kupujących potrafi rozważnie kupować na wyprzedażach.
Przedświąteczne promocje w Polsce nie są tak oszałamiające jak np. w USA, gdzie podczas Black Friday i Cyber Monday telewizory potrafią być sprzedawane z nawet 40-proc. rabatem. U nas jest to niespotykane, co nie oznacza, że nie da się korzystnie i tanio kupować. Warto śledzić i porównywać ceny przed planowanym zakupem, szczególnie te jednostkowe, czyli np. za kilogram czy litr bowiem może się okazać, że zakup opakowania 100 ml wyniesie więcej niż zakup większego opakowania – mówi dr Michał Kucia, Katedra Rynku i Konsumpcji, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.
Rozważny Polak na promocji
Październikowy raport „Polaków portfel własny – kochamy okazje" Santander Consumer Banku, pokazuje, że na zakupach coraz częściej zaczynamy się kierować zdrowym rozsądkiem. – Polski konsument zdążył przyzwyczaić się do promocji i wyprzedaży. Jeśli mielibyśmy oceniać kupujących na podstawie naszego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta