Duże spółki zdały pierwszy sprawdzian z odpowiedzialności
Podsumowanie pierwszego roku obowiązkowego raportowania niefinansowego
Jeszcze do niedawna w Polsce ukazywało się co roku kilkadziesiąt raportów, gdzie swoją społeczną i filantropijną działalność prezentowały firmy dbających o wizerunek społecznie odpowiedzialnych przedsiębiorstw. Rekordowy był 2015 r., gdy pojawiło się 55 takich publikacji. Ten rekord został pobity ponadtrzykrotnie w ubiegłym roku, gdy – jak wynika z danych Komisji Nadzoru Finansowego – liczba raportów wystrzeliła do 174.
Był to oczekiwany efekt nowych obowiązków, które na duże spółki nałożyła unijna dyrektywa 2014/95/UE w sprawie ujawniania informacji niefinansowych wdrożona poprzez zmianę ustawy o rachunkowości. Jak firmy poradziły sobie z tym wyzwaniem?
Zdaniem wielu ekspertów zaangażowanych w kwestie raportowania niefinansowego – całkiem dobrze, nawet jeśli spora część raportów dowiodła, że podejście do społecznej odpowiedzialności biznesu jest jeszcze powierzchowne.
Zwiększanie świadomości
Pozytywną ocenę pierwszego roku nowych obowiązków przynosi ogłoszony 11 marca raport Ministerstwa Finansów, który przedstawia wyniki analizy 123 raportów przeprowadzonej przez zespół 21 ekspertów – przedstawicieli instytucji i organizacji zaangażowanych w kwestie raportowania niefinansowego.
Według niego jakość...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta