autor zdjęcia: Robert gardziński
źródło: Fotorzepa
Nadal trzeba edukować różne grupy społeczne – od dzieci do ważnych decydentów – uważają uczestnicy debaty
źródło: Fotorzepa
Polska stepowieje. Susza rolnicza jest już u nas właściwie co roku. Powinno się na zagrożenia klimatyczne patrzeć z perspektywy sytuacji, jaką teraz tworzymy dla naszych wnuków, a to jest dla polityków bardzo trudne. Kamil Wyszkowski dyrektor generalny Global Compact Poland
źródło: Fotorzepa
Większość oszczędności jest dokonywanych w skali mikro, czyli w firmach. A tam nie jest to takie proste. Oszczędności zwykle są osiągane poprzez kosztowne inwestycje, więc zmniejszają bieżące zyski przedsiębiorstw. Julia Patorska lider zespołu ds. analiz ekonomicznych w Deloitte
źródło: Fotorzepa
Działalność CSR-owa realizowana jest przez Fundację Veolia Polska. Dzięki niej inwestujemy w lokalne społeczności, podnosimy ich świadomość ekologiczną i angażujemy do działań na rzecz miasta i jego mieszkańców. Marcin Orłowski prezes Veolia term
źródło: Fotorzepa
Obserwujemy coraz powszechniejszą zmianę świadomości biznesu, coraz większa liczba menedżerów uważa, że prosta kontynuacja tego, co jest teraz, nie jest już możliwa, choć nadal nie jest to postawa dominująca. Paweł Niziński partner Goodbrand na Europę Środkową i Wschodnią, prezes firmy Better
źródło: Fotorzepa
BASF obniżył emisję gazów cieplarnianych o 50 proc. w porównaniu z poziomem z 1990 r. przy dwukrotnym zwiększeniu produkcji. Staramy się zwiększyć pozytywny wpływ na społeczności, w których prowadzimy biznes Katarzyna Byczkowska dyrektor zarządzająca w BASF
źródło: Fotorzepa
Kiedyś, gdy audytorzy przyjeżdżali kontrolować firmę ubiegającą się o certyfikat, dominowało myślenie: „Oby nic nie znaleźli złego i jak najszybciej wyjechali”. Dziś szefowie firm pytają: „Jak możemy poprawić sytuację?”. Marek Koźmik audytor wiodący systemów zarządzania środowiskowego w TÜV Rheinland Polska
źródło: Fotorzepa
Wszyscy jesteśmy konsumentami, więc i my możemy wywierać presję na firmy, by zmieniały się w pożądanym dla nas kierunku. Przykładem ruch Zero Waste, wegetarianizm, weganizm. Maria Andrzejewska dyrektor Centrum UNEP/GRID-Warszawa
Zakazy bywają skuteczne, ale najlepiej jest, gdy społeczeństwo rozumie potrzebę proekologicznych zachowań
Jak oceniać wpływ biznesu na środowisko? Jaka jest dzisiaj rola konsumentów? Uczestnicy debaty w „Rzeczpospolitej" zastanawiali się, które cele środowiskowe są największym wyzwaniem w świetle zadań stawianych przez ONZ. Czy gospodarka o obiegu zamkniętym to marzenie czy realny cel? Jakie są koszty zaniedbań w ochronie środowiska – chodzi o koszty finansowe, biznesowe i społeczne.
Wielkie wyzwania
– W Polsce największym wyzwaniem jest – niedostrzegany, niestety, zupełnie – kryzys wodny. Polska, a szczególnie Łódzkie, stepowieje, choć mówi się głównie o powodziach, np. sporo było niedawno w mediach o tzw. cofce na Bałtyku. Susza rolnicza jest już u nas właściwie co roku, powiększają się kłopoty ze studniami głębinowymi. Ponad 100 miast ma problemy z wodą. Infrastruktura doprowadzająca wodę jest w kiepskim stanie – wyliczał Kamil Wyszkowski, dyrektor generalny Global Compact Poland. – Z powodu wzrostu temperatury sinice staną się stałym towarzyszem letnich urlopów nad Bałtykiem. Będzie ich coraz więcej, a w sierpniu i we wrześniu, kiedy morze jest już nagrzane, staną się stałym towarzyszem kąpiących się.
Bałtyk to morze zamknięte, tylko 3 proc. jego wód filtruje się przez cieśniny duńskie, więc jeśli o to morze nie zadbamy, natura...