Firmy bardziej transparentne
Ewa Wojciechowicz , Tadeusz Joniewicz Forum Odpowiedzialnego Biznesu Wdrożenie unijnej dyrektywy 2014/95/UE o raportowaniu informacji niefinansowych było jednym z najważniejszych wydarzeń w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu ostatnich dwóch lat
Gdy pojawiły się pierwsze informacje na temat dyrektywy, nie brakowało optymistycznych głosów. Eksperci CSR mieli nadzieję, że nowe obowiązki nałożone na duże firmy zaliczane do grona jednostek zainteresowania publicznego przyczynią się do większej liczby raportów społecznych i ich popularyzacji na polskim ryku. Zresztą cele przyświecające dyrektywie były podobne jak te przypisywane właśnie CSR-owym raportom firm, czyli zwiększenie transparentności w obszarze społecznej i środowiskowej działalności przedsiębiorstwa i umożliwienie porównywania danych w tym zakresie, wreszcie – poznania planów przedsiębiorstwa na przyszłość.
Niepotrzebne obawy
Szczegóły dotyczące implementacji dyrektywy w kraju (poprzez znowelizowaną ustawę o rachunkowości) nieco osłabiły te oczekiwania. Pojawiła się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta