Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kiedy biuro podróży opodatkuje marżę

13 maja 2019 | Podatki i księgowość | Marcin Szymankiewicz

Procedura VAT marża przy sprzedaży usługi turystyki ma zastosowanie 
bez względu na to, kto kupił wycieczkę. Warunkiem jest jej końcowe przeznaczenie, a nie status podmiotu będącego jej nabywcą.

- Spółka (podatnik VAT czynny) świadczy usługi turystyki opodatkowane w procedurze VAT marża. Usługi te świadczy dla osób fizycznych mieszkających za granicą i planujących wycieczki do Polski. Usługi te są sprzedawane za pośrednictwem zagranicznych portali rezerwacyjnych. Portal zagraniczny, działając jako sprzedawca spółki, dokonuje rezerwacji świadczonej przez nią usługi na rzecz obsługiwanych klientów. Portal zagraniczny rozlicza sprzedaż nabytej od spółki usługi na rzecz turysty zgodnie z przepisami obowiązującymi w kraju jego siedziby (na terytorium UE, jak i poza UE). Sprzedaż usługi przez portal zagraniczny na rzecz turysty może mieć miejsce zarówno w procedurze VAT marża, jak i poza taką procedurą (w zależności od przepisów obowiązujących w kraju, w którym portal zagraniczny rozlicza VAT). Czy spółka może sprzedać usługę turystyki opodatkowaną w procedurze VAT marża na rzecz zagranicznego podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą, który stosując przepisy obowiązujące w swoim kraju, odsprzedaje ją dalej w ramach procedury VAT marża lub...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11353

Wydanie: 11353

Spis treści
Zamów abonament