Dwa miliony mieszkańców metropolii robią wrażenie na inwestorach
Tworzymy standardy dla rynku dronów, mamy ambicję, by stały się one obowiązujące w całej Europie – rozmowa z Kazimierzem Karolczakiem, przewodniczącym Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii
Za nami dwa lata Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. W ciągu pierwszych miesięcy udało się państwu zrobić to, co było niemożliwe przez blisko 20 lat...
Udało nam się zintegrować dwie różne taryfy, które obowiązywały w komunikacji miejskiej. Przez prawie 20 lat funkcjonowało to tak: mieszkańcy Tychów, chcąc dojechać dalej niż do Katowic czy Gliwic, np. do Bytomia czy Chorzowa lub miast Zagłębia, musieli przesiąść się do autobusów, gdzie obowiązywała inna taryfa, i kupić drugi bilet. Oferta była więc nieatrakcyjna, kłopotliwa dla pasażerów, mieszkańcy wybierali samochody. Zmieniliśmy to w trzy miesiące.
Metropolia zdecydowała się wprowadzić darmowe bilety dla uczniów do 16. roku życia.
To pokłosie zjawiska, które obserwujemy w miastach zagrożonych depopulacją. Mieszkańcy szukają lepszej jakości życia i często decydują się na wyprowadzkę do miejsca z lepszą ofertą m.in. usług publicznych. Gdy inne miasta, jak Kraków czy Warszawa, decydują się na takie rozwiązania, musimy dotrzymać im kroku....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta