Opłata za korzystanie ze znaku towarowego z podatkiem u źródła
W przypadku nabywania towarów od zagranicznego podmiotu w celu ich dalszej odprzedaży, od wynagrodzenia za prawo do korzystania przez nabywcę ze znaków towarowych dla celów promocji, reklamy i sprzedaży tych towarów należy pobrać zryczałtowany podatek dochodowy.
Tak uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z 16 kwietnia 2019 r. (0111-KDIB1-2.4010.58.2019.1.BG).
Podatnik (polska spółka) prowadzi działalność gospodarczą polegającą na dystrybucji kosmetyków. Podmiotem, od którego nabywa towary w celu ich dalszej odprzedaży, jest mieszczący się w Szwajcarii stały zakład spółki mającej siedzibę w Luksemburgu. W zawartej umowie znajduje się zapis, zgodnie z którym 3 proc. ceny nabywanych przez podatnika towarów stanowi wynagrodzenie za prawo do korzystania przez nabywcę ze znaków towarowych dla celów promocji, reklamy i sprzedaży tych towarów. Podatnik zadał pytanie czy w przypadku nabywania towarów w celu ich dalszej odprzedaży, wynagrodzenie za prawo do korzystania przez nabywcę ze znaków towarowych jest w Polsce traktowane jako wynagrodzenie z tytułu należności licencyjnych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT i podlega odrębnemu opodatkowaniu.
Podatnik twierdził, że w jego przypadku ma miejsce...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta