Budowa szybkich dróg droższa o 10–12 mld zł
Zaczyna się wybieranie firm mających dokończyć budowy po włoskim Salini. Opóźnienia w pracach mogą być kosztowne.
Od poniedziałku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKIA) będzie prowadzić rozmowy z ośmioma firmami, do których kilka dni wcześniej wysłała zaproszenia do negocjacji w sprawie dokończenia budowy autostrady A1 pomiędzy Blachownią a Rząsawą. Z tego odcinka wyrzucono niedawno firmę Salini Polska. Sześć z nich to generalni wykonawcy innych fragmentów A1: Berger Bau, Budimex, Mirbud, Polaqua, Intercor i Strabag. Pozostała dwójka to podwykonawcy Salini: Budpol i Lemar. Do końca maja ma być gotowa tzw. specyfikacja istotnych warunków zamówienia, dająca możliwość przygotowania ofert. Te powinny być składane w czerwcu, a w lipcu może zostać podpisana umowa z nowym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta