Coraz więcej aut na abonament
Polacy coraz częściej, zamiast kupować nowy samochód, wolą wziąć go w leasing lub wynająć. Okazuje się, że rośnie też popularność wynajmu używanych aut. Takie usługi oferują także internetowi pośrednicy. Piotr skwirowski
Zeszły rok był udany dla rynku motoryzacyjnego w Polsce. W 2018 r. sprzedaż nowych samochodów przekroczyła granicę 0,5 mln pojazdów i osiągnęła poziom 532 tys. aut. To najlepszy wynik w tym stuleciu. Z polskich autosalonów wyjechało o 9,35 proc. więcej samochodów niż rok wcześniej. Za wysoką sprzedaż nowych aut w Polsce podobnie jak w poprzednich latach odpowiadały przede wszystkim firmy. W 2018 r. kupiły one aż 72,3 proc. wszystkich samochodów. Ich udział w zakupach nowych aut wciąż rośnie, w zeszłym roku zwiększył się o 2,6 proc. w porównaniu z 2017 r. Patrząc w liczbach bezwzględnych, za sprzedaż lepszą od ubiegłorocznej o 45,5 tys. aut odpowiadają w zasadzie wyłącznie przedsiębiorcy. Klienci indywidualni kupili zaledwie o 26 samochodów więcej niż rok wcześniej. Gdyby nie aktywność biznesu, rynek pogrążyłby się w stagnacji.
Wynajem rośnie w siłę
Aż jedna...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta