Elektronikę wolimy kupować w sklepie stacjonarnym
78 proc. Polaków w wieku 50–59 lat, szukających np. telewizora czy pralki, nadal woli wybrać się do tradycyjnego sklepu, niż zrobić zakupy online. Co ciekawe, ten trend nie jest wyłącznie obecny w starszym pokoleniu konsumentów. Z najnowszych badań wynika bowiem, że pokolenie dwudziestoparolatków również robi zakupy takich sprzętów „w realu". – Wbrew dość powszechnemu przekonaniu tzw. pokolenie digital natives wcale nie robi częściej zakupów w sieci niż choćby osoby po 50. roku życia – komentuje Grzegorz Wachowicz, dyrektor ds. handlu w RTV Euro AGD. Dane zaskakują: w ciągu ostatnich 12 miesięcy na transakcję bezpośrednio w tradycyjnej placówce, a nie w internecie, zdecydowało się aż 83 proc. młodych Polaków. Alpay Güner, szef sieci MediaMarktSaturn w Polsce, mówi wprost: – Nie sprawdziły się przewidywania, że e-zakupy będą masowo wypierały handel stacjonarny.