Mniejsza produkcja aut, więcej zbędnych etatów
Fabryka FCA w Tychach jako ostatnia w Polsce ma wznowić we wtorek produkcję po przerwie spowodowanej epidemią. Stała przez trzy miesiące. ADAM WOŹNIAK
Obecny rok będzie najgorszy w powojennej historii polskiej motoryzacji. I tym bardziej bolesny, że rok ubiegły okazał się dla niej najlepszy: wartość eksportu sięgnęła rekordowego poziomu 27,85 mld euro, a zatrudnienie zwiększyło się do 210 tys. osób.
Teraz drastyczne ograniczenie liczby pracowników jest nieuchronne z powodu braku zamówień. Nie tylko w przypadku samochodów, gdzie – jak podaje stowarzyszenie producentów ACEA – liczba rejestracji nowych samochodów osobowych w UE zmalała w pierwszych czterech miesiącach roku o prawie 39 proc., a w samym kwietniu (to ostatnie dane) o ponad 76 proc. Także w przypadku części zamawianych przez fabryki aut.
36 dniówek straty...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta