Jak przygotować firmę na cyfrowe wyzwania
Oprócz optymalnego wykorzystania danych niezwykle istotna jest również kontrola nad nimi oraz zarządzanie. MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z FIRMĄ KPMG
Mówi się, że dane to paliwo XXI wieku, a od dostępu do informacji zależy uzyskanie czy utrzymanie przewagi na rynku. Podczas (e)Forum KPMG „Biznes w czasach pandemii" przedstawiciele KPMG wyjaśniali, co zrobić, aby firma była cyfrowo przygotowana do działania w obecnych czasach.
– Organizacje często skupiają się na wisience na torcie, jaką jest wykorzystanie w procesie decyzyjnym modeli predykcyjnych z uczeniem maszynowym czy sztucznej inteligencji. Jednak dla efektywnego wdrożenia takich rozwiązań należy zbudować solidny fundament w postaci odpowiedniej infrastruktury IT, zinwentaryzowania źródeł i przepływów danych czy też budowy scentralizowanej platformy do przechowywania i analizy danych – „jednego źródła prawdy" – zauważa Radosław Kowalski, dyrektor w zespole Data Intelligence Solutions w KPMG w Polsce.
Z drugiej strony istnieje bardzo ważny aspekt biznesowy. Zdarza się, że użytkownicy nie wiedzą, w jaki sposób mogliby dane wykorzystać, żeby uzyskać z nich wartość dla organizacji. Albo taką wiedzę posiadają, tylko nie mają zaufania do prezentowanych danych. Dlatego w organizacji należy wypracować odpowiednią kulturę i zaufanie do danych, co nigdy nie jest procesem łatwym i szybkim....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta