Jak Lexus wpłynął na motoryzację
Lexus to młoda marka. Ma dopiero 31 lat. W świecie motoryzacji to niewiele. Mimo to Japończycy zdążyli już zapisać się w historii czterech kółek. ALBERT WARNER
Wszystko zaczęło się od luksusowej limuzyny LS. Prace nad tym modelem rozpoczęto w 1983 r., czyli sześć lat przed premierą auta. Eiji Toyoda, wieloletni prezes Toyoty, który zrezygnował z zasiadania w zarządzie w wieku 81 lat, powołał do życia projekt pod kryptonimem F1 (Flagship 1). Nad pierwszym Lexusem pracowało 4 tys. osób – 60 projektantów, ponad 1400 inżynierów, 2300 techników i 220-osobowa załoga pracowników. Powstać miał luksusowy samochód, który będzie mógł konkurować z najlepszymi na rynku. W 1989 r. z linii produkcyjnej w fabryce zbudowanej w 60-tys. mieście Tahara zjeżdża pierwszy LS 400.
Duża limuzyna miała zadowolić nie tylko Amerykanów, ale i bardziej wybrednych Europejczyków przyzwyczajonych do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta