Polski biznes ceni Włochy
Można się już zapoznać z przewodnikiem pt. „Z ziemi polskiej do włoskiej. Jak robić biznes z Włochami i we Włoszech". To publikacja stworzona przez praktyków, aby pomóc polskim eksporterom i inwestorom. ARTUR OSIECKI
Polscy przedsiębiorcy od lat robią interesy z Włochami, zarówno w Polsce, jak i na Półwyspie Apenińskim. Włochy od lat plasują się w czołówce naszych najważniejszych partnerów gospodarczych. Dość przypomnieć, że w roku wejścia Polski do Unii Europejskiej (2004 r.) Italia była drugim najważniejszym rynkiem eksportowym dla naszego kraju z udziałem na poziomie 7,6 proc. Teraz Włochy są piątym odbiorcą naszych towarów, za: Niemcami, Czechami, Wielką Brytanią i Francją. Jeśli jednak spojrzymy na łączne obroty (eksport i import), to wynik 22,6 mld euro (dane zbiorcze za 2019 r.) stawia Italię już na trzecim miejscu naszych najważniejszych partnerów, zaraz za Niemcami i Chinami.
Co ciekawe, mimo stale rosnącego eksportu z Polski do Włoch te ostatnie są jednym z trzech zaledwie państw UE, z którymi w 2019 r. zanotowaliśmy ujemne saldo w obustronnym handlu. Pozostałe dwa kraje to Irlandia i Malta. Przy czym deficyt z Włochami jest oczywiście największy. W 2019 r. wyniósł on 1,1 mld euro. Jak wskazuje Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii, z Włoch importujemy głównie: części i akcesoria samochodów (5,2 proc. udziału w 2019 r.), samochody ciężarowe (3,2 proc.), leki złożone przygotowane do sprzedaży detalicznej (2,6 proc.), rury, przewody rurowe i profile z otwartym szwem lub nitowane (2,0 proc.) oraz silniki spalinowe z zapłonem iskrowym (1,9...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta