Konsumenci chcą od firm zmian i wiedzą, jak działać
Presja na nowe zasady, aby ograniczać negatywny wpływ na środowisko naturalne, ale też klientów i pracowników, jest coraz bardziej zauważalna. Firmy także widzą zmianę nastawienia i już reagują.
Ledwie w połowie marca Parlament Europejski zdecydował, że korporacje nie mogą już bezkarnie szkodzić ludziom i planecie, i poparł raport, który rekomenduje wprowadzenie regulacji dotyczących należytej staranności w zakresie przestrzegania praw człowieka i standardów środowiskowych przez biznes.
– To znaczy, że Parlament toruje drogę nowemu prawu UE, wymagającemu od przedsiębiorstw uwzględniania w ramach swoich łańcuchów dostaw przestrzegania praw człowieka i norm środowiskowych – podała Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie. – To bardzo wiele zmienia dla ludzi, którzy szyją nasze ubrania, buty, uprawiają kawę czy kakao – dodała.
Nastawienie Polaków do zmian środowiskowych się zmienia, a w ślad za tym idą także ich oczekiwania odnośnie do biznesu. Firmy mogą wyraźnie zauważyć, co się zmieniło, choćby po nowych zachowaniach zakupowych, w których widać prawdziwą rewolucję.
Jak wynika choćby z niedawnego badania ARC Rynek i Opinia dla Szkoły Głównej Handlowej, już 59 proc. Polaków świadomie wybiera częściej produkty krajowe, 57 proc. unika tych szkodzących środowisku.
Wciąż jednak w porównaniu z trzema europejskimi krajami wypadamy dość blado, nasze postawy są co prawda bardziej świadome niż postawy Czechów, jednak mniej niż Włochów i Niemców. Według badania 48 proc. Polaków przyznaje, że wahając się między dwoma...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta