Efekt pandemii: wiele biznesów musiało przejść na sprzedaż online
Konsumenci oczekują równocześnie szerokiego wyboru zarówno sposobów dostawy, jak i metod płatności. Obecna sytuacja zachęca do e-zakupów – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
Ostatni rok oznaczał dla sprzedawców internetowych ogromny wzrost zainteresowania konsumentów. Czy można wskazać, które sektory faktycznie najmocniej na sytuacji związanej z pandemią zyskały?
Nie mamy raportów o wynikach sprzedaży w sektorach, korzystamy z preferencji konsumenckich odnośnie kategorii. Branże niezmiennie mocne to moda, elektronika. Branże najbardziej zyskujące to dom i ogród, zdrowie, produkty spożywcze, biżuteria, jedzenie z dostawą do domu, motoryzacja. Branże z mniejszym zainteresowaniem konsumentów to turystyka, rozrywka i kultura w rozumieniu biletów.
Ogólnie widać, że pandemia spowodowała wzrost zainteresowania zakupami online. W ostatnich latach rynek zawsze szybko rósł, ale pandemia spowodowała, że wiele biznesów musiało przejść na sprzedaż online, a konsumenci przeszli do zakupów w internecie. W czerwcu podamy nowe dane, jak przełożyło się to na liczbę kupujących, rok temu 73 proc. internautów przyznało, że już także robi zakupy online. Inne dane potwierdzają, że rynek mocno się rozwinął.
PwC podało, że 2020 r. zakończył się z wartością zakupów internetowych na poziomie 100 mld zł, w kolejnych latach ma również dalej tak dynamicznie się rozwijać, by w 2026 jego wartość...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta