Płatności elektroniczne są po prostu wygodniejsze
Pandemia zmieniła sposób, w jaki płacimy za zakupy, online i stacjonarnie – mówi Grzegorz Kucaba, dyrektor sprzedaży e-commerce w First Data Polska S.A., należącej do Fiserv. materiał powstał we współpracy z First Data Polska S.A., należącą do Fiserv
Jak pandemia zmieniła sposób, w jaki płacimy za zakupy?
Pandemia była impulsem, który spowodował spektakularny wzrost zainteresowania płatnościami bezgotówkowymi w sklepach. Przyczyn było wiele – począwszy od zwiększenia liczby kas samoobsługowych po wiele zachęt stosowanych bezpośrednio przez sprzedawców do tego, aby płacić elektronicznie. Częściowo wynika to oczywiście ze strategii walki z koronawirusem. Niemniej nie można zapominać, że płacenie gotówką dla przedsiębiorców oznacza dodatkowe koszty związane z jej obsługą. Płatności elektroniczne są po prostu wygodniejsze, tańsze i bezpieczniejsze.
W e-commerce zmianę widać było w znacznie większej skali?
W momencie ogłoszenia pierwszego lockdownu natychmiast zauważyliśmy znaczący wzrost zamówień w e-handlu. Wzrósł popyt głównie na multimedia, które okazały się niezbędne do pracy czy nauki zdalnej. Później nastąpiło pewne wypłaszczenie, ale wciąż na poziomie wyższym niż przed wybuchem pandemii. Żeby zaobserwować przeniesienie całego ruchu zakupów do internetu, musi upłynąć jeszcze trochę czasu, bo o ile jest to scenariusz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta