Nawet gdy zniknie wirus, sprzedaż internetowa będzie wciąż pędziła
Nowi sprzedawcy, rosnąca liczba punktów odbioru i metod płatności – to wszystko sprawi, że sprzedaż online będzie wciąż szybko rosła i to w zdecydowanej większości kategorii. Dla sprzedawców to główna strategia na rozwój biznesu
Z danych firmy PwC wynika, że do 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce będzie rosła w średniorocznym tempie 12 proc., by sięgnąć poziomu 162 mld zł. Obecnie to już niemal 100 mld zł, a nie brakuje głosów, że spodziewać się można znacznie wyższej dynamiki. Pandemia wciąż nie odpuszcza i na dobrą sprawę nikt nie wie, jak długo zachorowania będą paraliżowały sektor handlowy. Powoduje to, że kolejni konsumenci przechodzą na e-zakupy, a ci robiący je od dawna dokonują teraz transakcji znacznie częściej i na wyższe kwoty.
Rynek na sterydach
– Pandemia i kolejne lockdowny sprawiły, że wiele firm przyspieszyło proces transformacji cyfrowej, stawiając na rozwój kanałów online. W ostatnim roku grupa konsumentów korzystających z internetowej formy zakupów istotnie się zwiększyła – mówi Grzegorz Łaptaś, partner w zespole Strategy & Operations PwC. – Niemal 85 proc. Polaków deklaruje, że nawet po zakończeniu pandemii nie zamierza zmniejszyć częstotliwości e-zakupów. To będzie stały dwucyfrowy wzrost przez najbliższe lata – dodaje.
Zdaniem firmy oznacza to, że będzie rosła sprzedaż produktów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta