Czas solidarnej odpowiedzialności
Patrycja Zbytniewska prezes zarządu Fundacji LPP Biznes dawno już przestał pełnić rolę typowo ekonomiczną w społeczeństwie. Rzucił zdecydowanie nowe światło na aspekt społecznej odpowiedzialności.
Pandemia Covid-19 bez wątpienia odcisnęła piętno na każdym z nas. LPP pozbawiła z dnia na dzień 90 proc. przychodów, za które odpowiadały salony stacjonarne zamknięte nagle w wyniku lockdownu.
Od dłuższego czasu spodziewaliśmy się kryzysu zapowiadanego przez ekonomistów, ale nie takiego i nie na taką skalę. Wiedzieliśmy, że wybory, których w tym czasie dokonamy, będą mieć wpływ nie tylko na nas jako firmę, ale też na naszych pracowników czy partnerów biznesowych.
Z jednej strony koncentrowaliśmy się na przetrwaniu LPP oraz zabezpieczeniu jak największej liczby miejsc pracy. Z drugiej, jako firma z 30-letnią historią doskonale wiedzieliśmy, że to właśnie sytuacje kryzysowe wymagają od nas filtrowania decyzji i dostosowania ich do otaczających nas okoliczności.
Próba mądrości
Minione miesiące to nie tylko próba wewnętrznej siły firm, ale też ich mądrości, a przede wszystkim odpowiedzialności. Czasy epidemii sprawiły, że wszystkie aspekty dynamicznego rozwoju przestały być celem samym w sobie. Motorem napędowym stała się troska o zdrowie i walka ze skutkami pandemii. Przyszedł czas, w którym modna od kilkunastu lat społeczna odpowiedzialność biznesu została zweryfikowana przez życie.
Biznes dawno już przestał pełnić rolę typowo ekonomiczną w społeczeństwie. Rzucił zdecydowanie nowe światło na aspekt społecznej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta