Polacy ruszyli na zakupy w sieci
Rozwój handlu internetowego w 2020 r. to była istna eksplozja. Choć zyskiwał mocno od wielu lat, to pandemia zdecydowanie nakręciła dotychczasowe trendy.
Polski handel internetowy rośnie w tempie dwucyfrowym od wielu lat, ale pandemia spowodowała jeszcze intensywniejszy zwrot konsumentów w tym kierunku. Przy zamkniętych w większości sklepach stacjonarnych online stał się jedyną opcją na zakupy w wielu kategoriach, dlatego Polacy tłumnie ruszyli na podbój e-sklepów.
Jak wynika z danych zebranych przez Statista.com, 12 mld dol. wyniosły wydatki internetowe tylko na pięć głównych kategorii produktów. To 2,3 mld dol. więcej niż w 2019 r., co oznacza skok o niemal 25 proc. Z wcześniejszych danych m.in. organizacji eCommerce Europe wynikało, że polski rynek mógł urosnąć nawet ponad 30 proc., co było najlepszym wynikiem w Europie.
Bezpiecznie
i wygodnie
– Udział sprzedaży internetowej w handlu detalicznym wciąż pozostaje stosunkowo niski. Według Santander Bank w 2020 r. covid podniósł ten wskaźnik z 5,5 proc. do spodziewanych 8 proc. W kwietniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta