Karta uszkodzona. Za duplikat trzeba płacić
Mamy mechanicznie uszkodzony chip w ważnej karcie płatniczej? Bank ją zawsze wymieni – ale nie zawsze zrobi to za darmo.
Pan Michał, klient Santander Bank Polska, odkrył, że ma uszkodzony chip w karcie płatniczej. – Przy wypłacie z bankomatu muszę używać BLIK-a, a kartę wymienić. Ile to trwa? I dlaczego chip przestał działać? – zastanawia się czytelnik.
Na nową trzeba zaczekać
kilka dni
Chip w kartach płatniczych ulega uszkodzeniu rzadko. – Może to być uszkodzenie mechaniczne samego plastiku karty, w miejscu gdzie jest chip, lub uszkodzeniu uległa antena zbliżeniowa – opowiada Ewa Krawczyk, z biura prasowego Santander Bank Polska.
Zapewnia, że klient zawsze może wymienić taką kartę. Wcześniej należy ją zastrzec w bankowości elektronicznej, mobilnej lub na Infolinii. – Z automatu zostanie wydana nowa karta. Za tę operację bank nie pobiera żadnych opłat. Czas oczekiwania na nową kartę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta