Bank nagrywa, ty nie możesz
Wszystkie banki nagrywają klientów podczas rozmów czy to telefonicznych, czy wideo. Nie zawsze jednak pozwalają, by klient sam prowadził rejestrację takich rozmów.
Pani Sylwia jest klientką Pekao SA. Ostatnio podczas kontaktu z call center informowała pracownika banku, że ona też chce nagrać rozmowę..
– Konsultant się rozłączył. Dlaczego? Klient nie ma prawa nagrywać konsultanta? – pyta.
I dodaje: – Rozumiem, że nie pozwalają na to wewnętrzne przepisy? Konsultanci mogą się czegoś obawiać, oprócz tego, że wprowadzają klienta w błąd? Późniejsze udowodnienie konsultantowi wprowadzenia w błąd jest niemożliwe, a tak się zdarza – mówi pani Sylwia.
Sama dowiadywała się o tę sprawę w banku. Usłyszała, że „konsultant może nie wyrazić zgody na nagrywanie".
– To indywidualna decyzja. Jeżeli wystąpiła sytuacja, co do której klient ma wątpliwości, może je zgłosić poprzez pocztę wewnętrzną w serwisie Pekao24 – poradził jej bank.
Nagrywać można, ale bez rozpowszechniania nagrań
Jak informuje nas Paweł Jurek, rzecznik Pekao SA, bank nagrywa wszystkie rozmowy.
– W sytuacji, kiedy dzwoni do nas klient, bezpośrednio...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta