Koniec zaciskania pasa, Polacy chcą wydawać
Dwukrotnie więcej konsumentów niż rok temu deklaruje teraz wzrost wydatków na dobra trwałe. Oznaczać to może brak towaru w sklepach, zwłaszcza internetowych, na które jesteśmy skazani.
47 proc. konsumentów deklaruje, iż w ciągu najbliższych 12 miesięcy więcej wydadzą na takie towary jak sprzęt elektroniczny, sportowy, meble czy akcesoria domowe – wynika z badania GfK „Corona Mood", które „Rzeczpospolita" opisuje jako pierwsza. To odwrócenie trendu sprzed roku, ale także reakcja na niskie stopy procentowe.
– Drugi kwartał roku i początek trzeciego są niemal zawsze zwyżkowe dla dóbr trwałych. Jest to związane z nawykami i stylem życia – mówi Katarzyna Iwanich, prezes Insightland z grupy Hexe Capital. – Wiosna i lato to okres, w którym Polacy najczęściej podejmują się remontów, ale także wtedy właśnie najczęściej wymieniają samochody czy wyposażenie domów.
Domowe siłownie
– Na początku pandemii Polacy rezygnowali z kosztownych zakupów na rzecz drobnych akcesoriów. W obliczu przedłużających się obostrzeń, zauważyliśmy zwiększenie inwestycji we własny, duży sprzęt sportowy jak rowerki, bieżnie – mówi Wojciech Kozłowski, rzecznik Decathlon Polska. – Dostępność niektórych komponentów jest ograniczona – tak jest np. w przypadku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta