Strategię podatkową trzeba zacząć już przygotowywać
Nowy obowiązek ma służyć przejrzystości dużych firm. Jednak nie zawsze jest jasne, jak go spełnić.
Wielkie koncerny powinny być przejrzyste podatkowo i ujawniać swoją strategię fiskalną. Taki cel przyświecał nałożeniu od początku tego roku obowiązku na firmy o obrotach powyżej 50 mln euro oraz na podatkowe grupy kapitałowe. Przepisy działają niejako wstecznie, bo pierwsze takie sprawozdanie z realizacji strategii podatnicy powinni opublikować za 2020 r. w terminie do 31 grudnia 2021 r.
Lepiej nie czekać
Do sylwestra jeszcze daleko, a ustawa nie wymaga opracowania strategii jako takiej, ale jedynie podania do publicznej wiadomości na firmowej stronie internetowej. Jak jednak sugeruje Wojciech Majkowski, doradca podatkowy w KPMG, lepiej nie czekać do ostatniej chwili.
– Zarząd danej firmy powinien przy tym podjąć stosowną uchwałę i rozpocząć jej realizację na różnych szczeblach w firmie, wszędzie tam, gdzie np. obieg dokumentów jest istotny dla rozliczeń podatkowych – wskazuje ekspert.
Strategia podatkowa ma polegać m.in. na wdrożeniu procesów i procedur...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta