Dobra jakość i cena przekonały klientów
rozmowa | Marek Lipka, członek Zarządu i dyrektor handlowy Carrefour Polska.
Jak pandemia koronawirusa zmieniła podejście konsumentów do zakupów?
Marek Lipka: Na przestrzeni ostatniego roku zwyczaje zakupowe Polaków znacząco się zmieniły. O ile na początku pandemii kupowali głównie produkty pierwszej potrzeby, zwykle w dużych ilościach, o tyle w kolejnych miesiącach nastąpił znaczący zwrot w kierunku produktów wysokiej jakości, zapewniających zdrową, zbilansowaną dietę. Co jednak znamienne, klienci nie chcieli i nadal nie chcą za nie przepłacać, dlatego coraz częściej sięgają po produkty marek własnych.
Jeszcze kilka lat temu marki własne nie miały dobrej opinii. Co się zmieniło, że zachęciły do siebie miliony Polaków?
Zwrot klientów w kierunku marek własnych wynika z dwóch aspektów. Z jednej strony z ceny, bo produkty te są zwykle tańsze o 20–30 proc. od ich markowych odpowiedników, a z drugiej z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta