Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dobra jakość i cena przekonały klientów

19 maja 2021 | Dodatek
źródło: materiały prasowe

rozmowa | Marek Lipka, członek Zarządu i dyrektor handlowy Carrefour Polska.

 

 

Jak pandemia koronawirusa zmieniła podejście konsumentów do zakupów?

Marek Lipka: Na przestrzeni ostatniego roku zwyczaje zakupowe Polaków znacząco się zmieniły. O ile na początku pandemii kupowali głównie produkty pierwszej potrzeby, zwykle w dużych ilościach, o tyle w kolejnych miesiącach nastąpił znaczący zwrot w kierunku produktów wysokiej jakości, zapewniających zdrową, zbilansowaną dietę. Co jednak znamienne, klienci nie chcieli i nadal nie chcą za nie przepłacać, dlatego coraz częściej sięgają po produkty marek własnych.

Jeszcze kilka lat temu marki własne nie miały dobrej opinii. Co się zmieniło, że zachęciły do siebie miliony Polaków?

Zwrot klientów w kierunku marek własnych wynika z dwóch aspektów. Z jednej strony z ceny, bo produkty te są zwykle tańsze o 20–30 proc. od ich markowych odpowiedników, a z drugiej z...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11965

Wydanie: 11965

Spis treści

Drobne (6+2)

Nieprzypisane

Zamów abonament