Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przez ostatni rok pękały kolejne bariery wykluczenia cyfrowego

19 maja 2021 | Ekonomia i rynek | Jeremi Jędrzejkowski
Eksperci rozmawiali  o problemach, ale też  o szansach rozwojowych, jakie pandemia stworzyła  dla e-handlu
źródło: Rzeczpospolita
Eksperci rozmawiali o problemach, ale też o szansach rozwojowych, jakie pandemia stworzyła dla e-handlu
Maciej  Kroenke partner  PwC Polska
źródło: Rzeczpospolita
Maciej Kroenke partner PwC Polska
Ewa  Tumanow industry manager,  retail & commerce, Facebook
źródło: Rzeczpospolita
Ewa Tumanow industry manager, retail & commerce, Facebook
Oktawian  Pabian prezes  CRYO Cargo
źródło: Rzeczpospolita
Oktawian Pabian prezes CRYO Cargo
Joanna Pieńkowska-Olczak prezes  PayU
źródło: Rzeczpospolita
Joanna Pieńkowska-Olczak prezes PayU
Wojciech  Kliber członek zarządu  Sendit
źródło: Rzeczpospolita
Wojciech Kliber członek zarządu Sendit
Aleksandra Wolska prezes  LSP life
źródło: Rzeczpospolita
Aleksandra Wolska prezes LSP life
Karol  Krzywicki zastępca prezesa UKE  ds. rynku pocztowego
źródło: Rzeczpospolita
Karol Krzywicki zastępca prezesa UKE ds. rynku pocztowego

Pandemia stała się katalizatorem, który przyspieszył zmiany w sektorze handlu. Na e-zakupy zdecydowało się sporo osób, które nigdy wcześniej z nich nie korzystały. Obecność w sieci dla wielu firm stała się obowiązkowa.

 

Rozwój e-commerce podczas pandemii i lockdownu – najważniejsze procesy, prognozy dotyczące e-commerce po opanowaniu pandemii oraz nowe technologie i rozwiązania zaproponowane klientom i partnerom biznesowym w zakresie e-commerce podczas pandemii – to główne wątki debaty „Co zostanie z wielkiego skoku e-commerce? Przyszłość e-handlu po opanowaniu pandemii", która odbyła się w ramach projektu „Rzeczpospolitej" „Rok w pandemii oczami przedsiębiorców".

Dynamiczny skok

Eksperci zgodnie potwierdzali dynamiczny wzrost rynku e-handlu podczas pandemii. – Podczas gdy w roku 2019 jego wartość sięgała ok. 61 mld zł, to w 2020 r. mówimy o 35-proc. skoku wartości. Według wszystkich prognoz, nad którymi ostatnio pracowaliśmy, ten wzrost powinien się utrzymywać, może już nie w tak skokowym tempie, ale na poziomie ok. 12 proc. rocznie – przewiduje Maciej Kroenke, partner PwC Polska.

Joanna Pieńkowska-Olczak, prezes PayU, wskazała, że kilkanaście miesięcy pandemii, które były ciężkie dla gospodarki, w przypadku e-commerce „były łaskawe", bo firmy musiały przenieść swoją aktywność do internetu. – Pierwszy bardzo duży skok tej aktywności odnotowaliśmy w marcu i kwietniu ubiegłego roku, co wiązało się bezpośrednio z całkowitym zamknięciem gospodarki. Z jednej strony dotyczyło to firm, które były już obecne w internecie. Z...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11965

Wydanie: 11965

Spis treści

Drobne (6+2)

Nieprzypisane

Zamów abonament