To nowy długoletni program wyborczy PiS
Polski Ład ma zrobić wrażenie na 30 mln potencjalnych wyborców, a niekoniecznie na blisko 3 mln przedsiębiorców – pisze główny ekonomista BCC.
W sobotę Jarosław Kaczyński i Mateusz Morawiecki mówili głównie o celach na najbliższe lata: powrocie do szybkiego wzrostu gospodarczego, wzroście zatrudnienia, inwestycji, realnych płac i emerytur, a także eksportu. Nie wspomnieli jednak o roli, jaką w tym mają odegrać prywatni przedsiębiorcy, polscy i zagraniczni. Głównym autorem tych sukcesów ma być – w koncepcji tych polityków – państwo rządzone przez Zjednoczoną Prawicę, z centralną rolą PiS. Jarosław Gowin wspomniał co prawda o „czerwonym dywanie" dla polskich firm, ale tylko małych i średnich. Nic nie powiedziano o VAT, niewiele o CIT.
Ład jest pomyślany jako program wyborczy PiS. Ma robić wrażenie na 30 mln potencjalnych wyborców, a niekoniecznie na 3 mln przedsiębiorców. Koncentruje się więc na politycznie atrakcyjnych celach, a nie na metodach ich realizacji. Według Jarosława Kaczyńskiego cele mają nawiązywać i nawiązują do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta