Stawiajmy na jakość, a ludzie sami przyjdą
Jak damy ciche tramwaje niskopodłodowe, autobusy z klimatyzacją, dużą liczbę kursów, dopasowanie przystanków, to większość zobaczy, że jazda własnym autem jest bez sensu – mówi prof. dr hab. inż. Andrzej Szarata, ekspert transportu miejskiego z Politechniki Krakowskiej.
Powszechnie uważa się, że za zanieczyszczenie powietrza w Polsce odpowiadają kopciuchy. A przecież za smog odpowiedzialny jest również transport, czyli nasze auta. Lekiem na to miały być strefy czystego transportu. Ustawa od kilku lat jest, ale żadna strefa dotychczas w Polsce nie powstała, choć próbował Kraków. Dlaczego?
Sprawa jest dosyć złożona. Kraków pokazał, że nie jest
to takie łatwe. Teoretycznie przepisy na to pozwalają,
ale czynnik ludzki spowodował, że z tego nic nie wyszło. Moim zdaniem bardzo ważnym elementem jest edukacja i tłumaczenie mieszkańcom efektów, które strefa przyniesie. Proszę zwrócić uwagę na to, kto protestuje, podważa sens takiego działania. Ci, którzy nie mają pojęcia, jak bardzo samochody szkodzą środowisku. Kraków z racji położenia, w dolinie, gdzie dużo dni jest bezwietrznych, jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta